Algemene voorwaarden

Blue Talents BV is gevestigd te Breda, ingeschreven in het Handelsregister onder nummer 30255953

Algemene voorwaarden Blue Talents BV

1. Algemeen

In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtgever: de partij die de opdracht geeft.

Opdrachtnemer: Blue Talents BV

2. Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle dienstverlening door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever, behoudens voor zover van de inhoud van deze algemene voorwaarden in de Opdrachtbevestiging wordt afgeweken.

3. Totstandkoming van de Overeenkomst

3.1 De Overeenkomst wordt gevormd door deze algemene voorwaarden tezamen met de Opdrachtbevestiging en komt tot stand op het moment dat de door Opdrachtnemer en Opdrachtgever ondertekende Opdrachtbevestiging door Opdrachtnemer retour is ontvangen. Zolang de bevestiging niet retour is ontvangen, behoudt de Opdrachtnemer zich het recht voor de capaciteit elders in te zetten. De bevestiging is gebaseerd op de ten tijde daarvan door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verstrekte informatie. De bevestiging wordt geacht de Overeenkomst juist en volledig weer te geven. 3.2 Mocht de opdracht mondeling zijn verstrekt zonder schriftelijke Opdrachtbevestiging dan komt de Overeenkomst tot stand op het moment dat Opdrachtgever de opdracht aanvaardt. 3.3 De Overeenkomst komt in de plaats van, en vervangt, alle eerdere voorstellen, correspondentie, afspraken of andere communicatie, schriftelijk dan wel mondeling gedaan. 3.4 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de opdracht voortvloeit dat deze voor bepaalde tijd is aangegaan.

4. Medewerking door de Opdrachtgever

4.1 Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke Opdrachtnemer overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen. 4.2 Opdrachtgever is gehouden om Opdrachtnemer onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de opdracht van belang kunnen zijn. 4.3 Ingeval van opdrachten tot controle van financiële verantwoordingen zal Opdrachtgever de Opdrachtnemer op de hoogte brengen van alle overige informatie die voor de uitvoering of voltooiing van de opdracht relevant is. 4.4 Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voorzover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit. 4.5 Opdrachtgever zal het benodigde personeel inzetten teneinde Opdrachtnemer in staat te stellen de werkzaamheden te verrichten. Indien specifiek personeel noodzakelijk is, zal dit worden overeengekomen en vastgelegd in de Opdrachtbevestiging. Opdrachtgever dient ervoor te zorgen, dat zijn personeel over voldoende vaardigheden en ervaring beschikt. Indien Opdrachtgever het benodigde personeel niet kan inzetten, is Opdrachtgever verplicht om aanvullend of ander kundig personeel in te zetten. 4.6 Indien en voor zover Opdrachtgever zulks verzoekt, worden de ter beschikking gestelde originele bescheiden met een formele status, zoals notariële akten, beschikkingen en overheidsvergunningen, aan Opdrachtgever geretourneerd. Waar noodzakelijk voor onderbouwing van de deugdelijkheid van verrichte werkzaamheden worden van de originele bescheiden copieën opgenomen in de werkdossiers. 4.7 De uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht voortvloeiende extra kosten en extra honoraria, ontstaan door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk ter beschikking stellen van de verzochte gegevens, bescheiden, faciliteiten en/of personeel zijn voor rekening van Opdrachtgever.

5. Uitvoering van de opdracht

5.1 Alle werkzaamheden die door Opdrachtnemer worden verricht, worden uitgevoerd naar zijn beste inzicht en vermogen, overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap. 5.2 Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop en door welke medewerk(st)er(s) de verleende opdracht wordt uitgevoerd, doch neemt daarbij de door Opdrachtgever kenbaar gemaakte eisen zoveel mogelijk in acht. In geval medewerk(st)er(s) met naam worden genoemd in de Opdrachtbevestiging, wordt al het redelijkerwijs mogelijke gedaan te verzekeren dat de betreffende medewerk(st)er(s) beschikbaar is/zijn voor het verrichten van de werkzaamheden. De duur van de opdracht heeft belangrijke invloed op voornoemde intentie van Opdrachtnemer. 5.3 Opdrachtnemer kan eerst meer werkzaamheden verrichten en aan Opdrachtgever in rekening brengen dan waartoe de opdracht is verstrekt, indien Opdrachtgever hiervoor vooraf toestemming heeft verleend. Het toestemmingsvereiste geldt niet indien het verrichten van meer werkzaamheden valt binnen de zorgplicht van Opdrachtnemer.

6. Geheimhouding

6.1 Tenzij er sprake is van een wettelijke- of beroepsplicht tot bekendmaking, is Opdrachtnemer/zijn de door Opdrachtnemer ingezette medewerk(st)er(s) verplicht tot geheimhouding tegenover derden. 6.2 Behoudens toestemming van Opdrachtgever is Opdrachtnemer niet gerechtigd de informatie die aan hem door Opdrachtgever ter beschikking wordt gesteld aan te wenden tot een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen. Hierop wordt echter een uitzondering gemaakt in het geval Opdrachtnemer voor zichzelf optreedt in een tucht-, civiele of strafprocedure waarbij deze stukken van belang kunnen zijn. 6.3 Tenzij daartoe door Opdrachtnemer voorafgaande schriftelijke toestemming is verleend, zal Opdrachtgever de inhoud van rapporten, adviezen of andere al dan niet schriftelijke uitingen van Opdrachtnemer, die niet zijn opgesteld of gedaan met de strekking derden van de daarin neergelegde informatie te voorzien, niet openbaar maken. 6.4 Opdrachtnemer zal zijn verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan door hem ingeschakelde derden. 6.5 Als niet in strijd geacht zijnde met het bepaalde in artikel 6.1 en 6.2, is de Opdrachtnemer gerechtigd tot het vermelden van de verrichte werkzaamheden aan (potentiële) klanten van Opdrachtnemer en slechts ter indicatie van de ervaring van Opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

7. Intellectuele eigendom

7.1 Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten van de geest welke hij gebruikt of heeft gebruikt en/of ontwikkeld in het kader van de uitvoering van de opdracht van Opdrachtgever, voor zover deze uit de wet voortvloeien of in licentie zijn gegeven. Alle overige intellectuele eigendomsrechten, die reeds voor de datum van deze Overeenkomst aan Opdrachtnemer in eigendom behoorden (of aan Opdrachtnemer in licentie zijn gegeven) blijven aan Opdrachtnemer (c.q. aan licentiegever) toebehoren. 7.2 Het is de Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder mede begrepen computerprogramma's, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model) contracten en andere geestesproducten van Opdrachtnemer, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren, tenzij deze producten uitdrukkelijk (en schriftelijk vastgelegd) door verveelvoudiging, openbaarmaking en/of exploitatie zijn bedoeld. Openbaarmaking kan derhalve alleen geschieden na verkregen toestemming van Opdrachtnemer. Opdrachtgever heeft uiteraard het recht de schriftelijke documenten te vermenigvuldigen voor gebruik in zijn eigen organisatie, voor zover passend binnen het doel van de opdracht. Ingeval van tussentijdse beëindiging van de opdracht, is het voorafgaande van overeenkomstige toepassing. 7.3 Het is Opdrachtgever niet toegestaan hulpmiddelen van die producten aan derden ter hand te stellen, anders dan ter inwinning van een deskundig oordeel omtrent de werkzaamheden van opdrachtnemer.

8. Honorarium

8.1 Indien na totstandkoming van de Overeenkomst, doch voordat de opdracht geheel is uitgevoerd, lonen en/of prijzen een wijziging ondergaan, is Opdrachtnemer gerechtigd het overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen, tenzij Opdrachtgever en Opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt. 8.2 Het honorarium van Opdrachtnemer is exclusief onkosten en declaraties van ingeschakelde derden, tenzij anders overeengekomen in de Opdrachtbevestiging. 8.3 Het honorarium van Opdrachtnemer, zo nodig vermeerderd met onkosten en declaraties van ingeschakelde derden, wordt per maand, per kwartaal, per jaar of na volbrenging van de werkzaamheden aan Opdrachtgever in rekening gebracht, tenzij Opdrachtgever en Opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt. Over alle door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen wordt omzetbelasting afzonderlijk in rekening gebracht.

9. Betaling

9.1 Betaling door opdrachtgever dient, zonder aftrek, korting of schulderkenning te geschieden binnen de overeengekomen termijnen, doch in geen geval later dan dertig dagen na factuurdatum. Betaling dient te geschieden in Euro’s door middel van overmaking ten gunste van een door Opdrachtnemer aan te wijzen bankrekening. 9.2 Bij overschrijding van de onder 9.1 genoemde termijn, is opdrachtgever, na door Opdrachtnemer tenminste eenmaal te zijn aangemaand te betalen, zonder dat nadere ingebrekestelling is vereist, in verzuim. Vanaf de vervaldag is Opdrachtgever een vertragingsrente verschuldigd van 1% per maand of een gedeelte van een maand, tenzij de wettelijke (handels-)rente hoger is, in welk geval de wettelijke (handels-)rente geldt. 9.3 Alle kosten, ontstaan ten gevolge van gerechtelijke of buitengerechtelijke incassering van de vordering, zijn voor rekening van Opdrachtgever, ook voor zover deze kosten de rechterlijke proceskostenveroordeling overtreffen. De buitengerechtelijke kosten zijn vastgesteld op tenminste 15% van het te vorderen bedrag met een minimum van Euro 250. 9.4 Ingeval van een gezamenlijk gegeven opdracht, zijn Opdrachtgevers, voorzover de werkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke Opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk verbonden voor de betaling van het factuurbedrag.

10. Klachten

10.1 Een klacht met betrekking tot de verrichte werkzaamheden of het factuurbedrag dient schriftelijk binnen 30 dagen na de verzenddatum van de stukken of informatie waarover opdrachtgever reclameert, dan wel binnen 30 dagen na de ontdekking van het gebrek, indien opdrachtgever aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, aan opdrachtnemer te worden kenbaar gemaakt. 10.2 Een klacht schort de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op, tenzij opdrachtnemer aan opdrachtgever schriftelijk te kennen heeft gegeven dat hij de klacht gegrond acht. 10.3 Ingeval van een terecht uitgebrachte klacht heeft opdrachtnemer de keuze tussen aanpassing van het in rekening gebrachte honorarium, het kosteloos verbeteren of opnieuw verrichten van de afgekeurde werkzaamheden, of het geheel of gedeeltelijk niet (meer) uitvoeren van de opdracht tegen een restitutie naar evenredigheid van door opdrachtgever reeds betaald honorarium.

11. Aansprakelijkheid

11.1 Opdrachtnemer zal zijn werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van een professioneel opdrachtnemer kan worden verwacht. Indien een fout wordt gemaakt doordat opdrachtgever aan opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is opdrachtnemer voor de daaruit voortvloeiende schade niet aansprakelijk. Indien opdrachtgever aantoont dat hij schade heeft geleden door een fout van opdrachtnemer die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, is opdrachtnemer slechts voor directe schade aansprakelijk tot maximaal het bedrag van het honorarium dat opdrachtnemer voor zijn werkzaamheden in het kader van die opdracht heeft ontvangen, tenzij de fout het gevolg is van opzet of daarmee gelijk te stellen grove nalatigheid van opdrachtnemer. Bij opdrachten die een langere doorlooptijd hebben dan drie maanden, geldt een verdere beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot maximaal het declaratiebedrag over de laatste drie maanden. 11.2 Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. 11.3 Opdrachtnemer zal bij het inschakelen van derden de nodige zorgvuldigheid in acht nemen en bij de selectie van derden zoveel mogelijk vooraf overleg met opdrachtgever plegen. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor ernstige tekortkomingen jegens opdrachtgever of voor eventuele fouten of tekortkomingen van deze derden. 11.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die opdrachtgever lijdt als gevolg van het gebruik van door of namens opdrachtgever aan opdrachtnemer verzonden elektronische bestanden en/of gegevens. 11.5 De in dit artikel beschreven beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet, indien de schade is te wijten aan opzet of grove schuld van opdrachtnemer of zijn leidinggevende ondergeschikten.

12. Overmacht

12.1 Indien opdrachtnemer zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen ten gevolge van overmacht, worden die verplichtingen opgeschort tot het moment dat opdrachtnemer alsnog in staat is deze op de overeengekomen wijze na te komen. 12.2 Van overmacht aan de zijde van opdrachtnemer is sprake, indien opdrachtnemer na het sluiten van de overeenkomst verhinderd wordt aan zijn verplichtingen uit deze overeenkomst of aan de voorbereiding daarvan te voldoen ten gevolge van, maar niet beperkt tot, oorlog, oorlogsgevaar, burgeroorlog, oproer, molest, sabotage, overstroming, brand, bedrijfsbezetting, werkstaking, gewijzigde overheidsvoorschriften, transportmoeilijkheden en andere storingen in het bedrijf van opdrachtnemer of in dat van door opdrachtnemer ingeschakelde derden. 12.3 Indien zich een situatie als bedoeld in het eerste lid van dit artikel voordoet, hebben zowel opdrachtgever als opdrachtnemer het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen, zonder dat er over en weer enig recht op schadevergoeding bestaat. Opdrachtgever is in dat geval verplicht het honorarium en de gemaakte onkosten tot het moment van de beëindiging van de overeenkomst te vergoeden.

13. Opzegging

13.1 Zowel opdrachtgever als opdrachtnemer kunnen de overeenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang schriftelijk opzeggen. 13.2 Indien de overeenkomst eindigt voordat de opdracht is voltooid, is opdrachtgever het honorarium verschuldigd overeenkomstig de stand van de door opdrachtnemer verrichte werkzaamheden. Opdrachtnemer maakt een zodanige berekening van de stand van de werkzaamheden en het daarvoor verschuldigde honorarium dat opdrachtgever in een zo vergelijkbaar mogelijke positie wordt geplaatst als de positie die zou hebben bestaan indien de overeenkomst niet tussentijds was beëindigd. 13.3 Bij opzegging door opdrachtgever of opdrachtnemer dient de reden van de opzegging schriftelijk te worden meegedeeld. 13.4 Opdrachtgever is bij opzegging of beëindiging van de overeenkomst door opdrachtnemer of opdrachtgever jegens opdrachtnemer verplicht tot volledige vergoeding van alle door opdrachtnemer gemaakte kosten en door opdrachtnemer ingeschakelde derden.

14. Toepasselijk recht en forumkeuze

14.1 Op alle Overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer is Nederlands recht van toepassing. 14.2 Alle geschillen die verband houden met overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin opdrachtnemer zijn vestigingsplaats heeft. 14.3 Deze algemene voorwaarden kunnen door opdrachtnemer worden gewijzigd en zullen bindend zijn vanaf de datum waarop ze door opdrachtnemer zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel of bij een andere daartoe bevoegde instantie.

 
Ben jij ook klaar voor de

BlueWay?


Maak het verschil voor jouw organisatie en laat BlueWay jou helpen méér uit AFAS te halen.